A Virginia
cigaretta teljes vizuális megjelenítését - a csomagolástól a reklámig - Huszár
Vilmos magyar képzőművész* dolgozta ki 1926-ban. A dohánytermék dobozán az
akkori hírességet, Miss Blanche színésznőt jelenítette meg, amint éppen
cigarettázik. A fiatal hölgyek dohányzása ugyanis abban az időben jött divatba,
s szinte egyet jelentett a nők függetlenedésével, szabadságával, egyenjogúsági
törekvéseivel.
A complete visual
identity – which included packaging, advertising and point-of-sale displays – for
Miss Blanche Virginia cigarettes was created in 1926 by Huszár Vilmos, a famous
hungarian painter**. The concept drew on the imagery associated with the
emergent „New Women”, or Flappers. The Flappers were perceived as young,
single, urban and employed, with independent ideas and a certain disdain for
authority and social norms. The smoking of cigarettes was closely associated
with their new found independence.
* Huszár Vilmos
Budapesten született 1884. január 5-én. Alkotói fénykorát Hollandiában töltötte,
ahol egyik alapító tagja lett a De Stijl
c. folyóiratnak, s a lap körül kialakult művészeti mozgalomnak. Egyébként Budapesten
tanult az Iparművészeti Főiskolán, nyaranként a nagybányai művésztelepen vagy
Hollósy Simonnál Técsőn festett, de Münchenben is járt tanulmányúton. Az
1900-as évek elején naturalista stílust sugárzó portréfestményekkel
jelentkezett a Nemzeti Szalon és a Műcsarnok kiállításain. 1905-ben kivándorolt
Hollandiába, eleinte Voorburgban, majd Hágában élt; a képzőművészet több ágában
szerzett ismereteket, ennek köszönhetően az épület-plasztika, a belső építészet
és a színes üvegablakok készítése terén is kapott megbízásokat, sőt
bábkészítéssel, valamint színházi jelmeztervezéssel is foglalkozott.
** Vilmos Huszár (1884
- 1960) was born in Budapest, Hungary. He emigrated to The Netherlands in 1905,
settling at first in Voorburg. He met other influential artists including Piet
Mondrian and Theo van Doesburg, both central figures in establishing the De
Stijl movement with Huszár in 1917. Huszár also co-founded the De Stijl magazine and designed the cover
for the first issue.
In 1918 he designed
interior colour schemes for the bedroom of Bruynzeel House in Voorburg. From
1920 to 1921 he collaborated with Piet Zwart on furniture designs and (than) with
Gerrit Rietveld on an exhibition interior for the Greater Berlin Art
Exhibition.
Many of Huszár's
works (paintings and sculptures) are only known through photographs that
appeared in De Stijl, or from
photographs taken by the artist himself.
Huszár died in
Hierden in 1960.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése