„Hullacsarnok ez, ahol se meghalni, se föltámadni nem tudnak a hullák”
(Ady: Nagy lopások bűne)

A brigád, amely imád:

2012. október 12., péntek

Feladom



A pult mögött alacsony vörös nő, hangja vékony és idegesítő, haja lófarokban vergődik a hátán. Eltépázottan nyújtom felé a borítékomat, hogy aztán ő hosszasan és alaposan át- és megvizsgálja, majd a legnagyobb természetességgel megkérdezze:
– Parancsoljon, mit óhajt?
– Feladnám – mondom, holott a legszívesebben krákognék egyet a több mint félórás várakozás lezárásaként.
        És hová? – kérdi nyugodtan és őszintén.
        Parancsoljon? – nézek rá rettenettel, mert tényleg nem tudom eldönteni, mire érti.
   Tehát hová? – ismétli meg erre korábbi kérdését abszolút határozottsággal. Végre én is megértem, valóban azt kérdi, hová, milyen címre kívánom eljuttatni általa a borítékot.
       Arra a címre, amit ráírtam, magyarázom, mint aki nem végezte el jól a rábízott feladatot.
        Biztos ebben? – hökken meg ismét.
       Már hogy ne volnék ebben biztos? Igen, biztos vagyok benne, teljes mértékben biztos. Azt hiszem, félreértettem valamit.
       Csak azért, mert ráírta a saját nevét és címét is.
És igaza volt, mert ráírtam. Magyarul, olvasható betűkkel.
Nem csodálkoznék, ha holnapután kiesne a postaládámból.
Mármint a boríték. A boríték, amit feladtam.

Nincsenek megjegyzések: