„Hullacsarnok ez, ahol se meghalni, se föltámadni nem tudnak a hullák”
(Ady: Nagy lopások bűne)

A brigád, amely imád:

2013. február 15., péntek

Epés bejegyzés



Minden tiltakozásom ellenére ma beráncigáltak az Örsre. Pedig még a rohamosztagok erőteljes kopogtatására sem válaszoltam, illetve de, mert kiszóltam, hogy elegem van, én díszesen kivonultam a világból egy időre, ne zaklassanak, elvagyok én a saját írógépemmel. Nem működött, hadnagy rám törette az ajtót. Nemzetbiztonsági ügy, mondta, kötelességem teljesíteni a feladatot. És előadta meglehetősen frappánsan: egy ismeretlen zászlóba göngyölve 4 óra 56 perckor a xxxxx utca yz. szám alatti kapualjban a következőt találták: *. Hogy mit, azt csak megmutatták, nem volt szabad róla hangosan társalogni. Többször is aláhúzták, hogy szigorúan titkos. Arra kértek, értelmezzem a *-gal jelölt tárgyon szereplő szófűzért (Mandulafa – Lícium – Puszpáng – Boldogasszony rózsája – Mályvarózsa – Bazsarózsa – Kék liliom – Ibolya – Árvácska – Viola – Hóvirág – Estike – Holdviola – Csillagfürt – Körömvirág – Oroszlánszáj – Harangvirág – Keselyűvirág – Gyűszűvirág – Kankalin – Boglárka – Szappanvirág – Búzavirág – Cickóró – Epe), mert nem értik, de biztosak benne, hogy fontos lehet a megfejtésben. Jeleztem, hogy ezek a fűzérek nem szerepelnek a *-gal jelölt objektumon, félreértés lehet, ám ők nem tágítottak. Néhány perccel ezelőtt engedtek csak haza, miután egy falat kenyeret sem ettem még a mai nap folyamán a *-ra keresztelt szöveg fordításába beleszőttem a **-gal jelölt gondolatmenetet, miszerint a Mandulafa – Lícium – Puszpáng – Boldogasszony rózsája – Mályvarózsa – Bazsarózsa – Kék liliom – Ibolya – Árvácska – Viola – Hóvirág – Estike – Holdviola – Csillagfürt – Körömvirág – Oroszlánszáj – Harangvirág – Keselyűvirág – Gyűszűvirág – Kankalin – Boglárka – Szappanvirág – Búzavirág – Cickóró – Epe kifejezéssor valójában egy utcanévhálózat rejtjele, s előre eltervezett államellenes területfoglalást sejtet.
Kaptam érte két szabadnapot – a szombatot és a vasárnapot –, feltételekkel.
*


Nincsenek megjegyzések: