Hosszú szőke hajam volt, középen
kétfelé választva, de mindkét felén hullámos és mellig érő,
tele selyemrugókkal. Amikor a nap reám sütött, a fejem az alföldi nyári szénaboglyához hasonlított, ízzott, világított. Rajta
alacsony homlok lapult, színben a körömkefém fehér csontlapjára
hasonlított. Lágy, szürkés szemöldököm halk precíziójával és
reszkető amőbaszerűségével a lényegemet őrizte, formai
tartalmamat: az orr táján hirtelen megvastagodott és tömötten
bársonyossá lett, mint a barka, a halánték felé hosszan, szinte
búgva elnyúlt, de nem éles-tapadó csíkban, hanem puhán és
vágatlanul. A szemem hosszúkás volt, mint a fizikakönyvben az
üveglencse keresztmetszete, a szemgolyóm fehérje és sötétje
közé nem ékelődött be éles kontraszt, pupillám körül a gyűrű puhán
hullámzott, úszott. Messzebbről jött ez a szem, mint az arcom,
valahonnan, ahol nincs fény és árnyék, csak a távolság érzése
valóság. A szemem maga volt a nézés.
Az ilyen arcokat szabályos szépségnek
szokták nevezni, s a legtöbbször megfilmesítik vagy megosztják a
facebook-on. Ki-ki magának, ha másképpen nem.
A természeten túl léteznek
festők is, akik sokkal plasztikusabban ábrázolják az éleket és
a kontúrokat azáltal, hogy mellőzik a határvonalakat, sűrítik
az árnyéksávokat és gyarapítják a kereszteződéseket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése